Andelssalg tråkkemaskin

Postet av Andreas Almås den 3. Okt 2022

Singsås IL har som kjent bestilt ny tråkkemaskin. Dette fordi vi har sett en stor oppsving innen trimaktiviteter både sommer og vintertid. Idrettslaget har i flere å kjørt opp milevis med skispor i markene rundt om i Singsås, og ser hvor populært dette er.

Tråkkemaskinen man eier i dag er blitt gammel og gir ikke den driftsikkerheten man ønsker, samt at man ikke har mulighet til å utvide løypenettet med dagens maskin.

Den nye tråkkemaskinen skal finansieres gjennom egenkapital, salg av maskinen man eier idag, samt låneopptak. I tillegg vil man søke lokalt næringsliv og Midtre Gauldal kommune om støtte. Man vil også åpne opp for at privatpersoner kan kjøpe andeler i maskinen som en del av finansieringen.

Så er du glad i oppkjørte løyper for skigåing, så har du nå muligheten å støtte idrettslagets nye tråkkemaskin.